Vanaf nu is de les ‘Expeditie 10’ gratis te boeken via de NME-gids. Ecokids ontwikkelde geïnspireerd door het radioprogramma Vroege Vogels deze les voor alle scholen in Amsterdam.

Wat is Expeditie 10?

Vroege Vogels startte de campagne Expeditie 10, om zoveel mogelijk leerlingen in het basisonderwijs kennis laten maken met dieren en planten in de buurt. Want hoe meer je weet van natuur, hoe groter de kans dat je er om geeft en deze wil beschermen! 

Beluister hier het radiofragment waarin Ecokids op stap gaat met de Ichtusschool uit Amsterdam.

Ga met je klas op expeditie!

In deze les kijken we met een speciale afvinkkaart van Expeditie 10 welke soorten we van deze tien kunnen vinden. Natuurlijk kijken we ook naar alle andere soorten die niet op deze lijst staan. Ook leren de kinderen dat je soorten kunt herkennen aan kenmerken, dat we soorten indelen in hoofdgroepen in het dieren- en plantenrijk en bovenal laten we de kinderen vooral verwonderen over de soorten die hún omgeving leven.

Kerndoelen:
Kerndoel 39: Milieu
Kerndoel 40: Planten en dieren herkennen
Kerndoel 41: Bouw van organismen

Scholen in Amsterdam kunnen gratis de Expeditie 10 les voor de groepen 3, 4 en 5 boeken via de NME Gids.
Is de school buiten Amsterdam? Neem contact met ons op. Samen kijken we wat er mogelijk is!

Lees meer over Expeditie10 op de website van Vroege Vogels.

NIEUW! Expeditie10-les (groep 3/4/5) gratis via NME GIDS
Getagd op:             

Eén gedachte over “NIEUW! Expeditie10-les (groep 3/4/5) gratis via NME GIDS

  • Er is wel degelijk beheer in het natuurgedeelte van het Wiedijkpark. Er zitten daar ook zeldzame soorten qua flora en fauna. Heb daar als beheerder al eens een groep aangesproken ivm vertrappen stinzenplanten en verstoren van broedende vogels. Graag natuurwaarden in acht nemen en op de paden blijven. Zie ook dat daar gerommeld wordt met mooi begroeide stapelmuurtjes waar zeldzame planten staan en insecten leven. Ik snap het belang van natuurbeleving, maar verstoor niet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *